Eerste hulp bij Stress (EHBS)

Je hebt last van stress. Het zit je dagelijks in de weg en je voelt dat het steeds erger wordt. In deze EHBS heb ik stappen opgenomen die je kunt proberen. Weet dat het oke is om niet alles in 1 keer toe te passen. Ga eens proberen welke methodes bij jou passen en doe probeer er maar 1 of 2 tegelijk.

Wil je na het lezen van deze EHBS echt aan de slag en zie je het zitten om persoonlijk begeleid te worden? Neem even contact met me op voor een coachgesprek! De eerste sessie is altijd gratis!

Habit tracker voor 1 nieuwe gewoonte

Jij wil echt graag nieuwe gewoontes aanleren maar het lukt je niet om het langer dan een paar dagen vol te houden. Dat is heel normaal! Je hersenen moeten nieuwe connecties leggen en andere als het ware afbreken. Daar heb je bij de meeste nieuwe gewoontes een dag of 30 voor nodig. Daarna is het makkelijker om vol te houden. Door een habit tracker te gebruiken die gericht is op 1 gewoonte breng je focus aan. Het enige wat je hoeft te doen op die dag is die ene habit oefenen.

Een tip voor deze print: Print het a4tje uit en hang hem op of leg hem ergens waar je er niet omheen kunt. Zo word je dagelijks herinnert aan jouw wens om deze nieuwe gewoonte aan te leren. Succes!

Een tip om een nieuwe gewoonte aanleren makkelijker te maken: koppel hem aan een oude gewoonte. Bijvoorbeeld: Als ik uit bed stap, poets ik direct mijn tanden. Of: als ik afgewassen heb, maak ik direct het aanrecht schoon. Op die manier worden die nieuwe verbindingen makkelijker gelegd.

Online habit tracker

Ben je al Notion.so gebruiker? Dan heb ik een template voor je klaarstaan. Je hoeft hem alleen maar te dupliceren naar jouw eigen Notion. Gebruik je Notion nog niet? Ik kan het heel erg aanraden! Het is een fijne tool waar je naast to-do’s ook tabellen, databases, afbeeldingen, documenten etc etc etc kunt toevoegen. Het is super gemakkelijk in gebruik en je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt. Hier kun je een gratis account aanmaken: klik.